Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Dit is Het Landje
    • Groepsindeling 2022-2023
    • Onderwijs
    • Kunstzinnig onderwijs
    • Filosofie
    • Vossenklas / Beverklas
    • Passend onderwijs
    • Gebouw en faciliteiten
    • Bestuur
    • Zorg
  • Praktische informatie
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Ziekmelding en verlof
    • Aanmelden nieuwe leerlingen
    • Schoolgids
    • Downloads & Formulieren
    • Veiligheid
    • Naschoolse activiteiten
    • Buitenschoolse opvang
    • Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Overblijven
    • Vrienden van het Landje
    • Ouderportaal Social Schools
    • Ouderportaal Parnassys
  • Leerlingen
    • Leerlingenraad
  • Contact
    • Contactgegevens
Dit is Het Landje
Onderwijs
Filosofie
Kunstzinnig onderwijs

  • Dit is Het Landje
  • Groepsindeling 2022-2023
  • Onderwijs
  • Kunstzinnig onderwijs
  • Filosofie
  • Vossenklas / Beverklas
  • Passend onderwijs
  • Gebouw en faciliteiten
  • Bestuur
  • Zorg

Onderwijs

Structuur van het onderwijs

De school heeft twee locaties; De Singel en de Vest. 

Leerjaar

Aantal groepenLocatie

Groep 1/2

7Singel

Groep 3

3Singel

Groep 4

3Singel

Groep 5

3Vest

Groep 6

3Vest

Groep 7

3Vest

Groep 8

3Vest

Totaal:

28 


Het aantal leerlingen per groep kan variëren. Wij streven een gemiddelde groepsgrootte na van maximaal 27 leerlingen.  

Organisatie van het onderwijs

Ons onderwijs is op maat met behulp van groepsplannen: elke leerkracht deelt zijn groep voor de verschillende vakgebieden in op drie niveaus, en bepaalt voor alle drie de groepen het juiste onderwijsaanbod. Verrijkt en verkort voor leerlingen die meer aankunnen, en met intensieve begeleiding voor kinderen die dat nodig hebben. 

Het basisaanbod wordt afgestemd op het gemiddelde niveau van de groep. Extra onderwijstijd wordt gerealiseerd aan de instructietafel: de leerkracht biedt hier volgens planning en groepsplan  kinderen met extra onderwijsbehoeften extra instructie aan. In de weekplanning plant de leerkracht deze momenten bewust in. 

Een belangrijke voorwaarde om onderwijs op maat te kunnen realiseren is dat kinderen zelfstandig kunnen werken. Al in de kleuterbouw wordt begonnen met omgaan met uitgestelde aandacht en het werken met een weektaak. Dit wordt in de leerjaren daarna steeds verder uitgebouwd. 

Uitgangspunt van ons onderwijsaanbod: afstemming

We bieden de kinderen onderwijs op grond van hun onderwijsbehoeften, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen van het kind. We verzamelen daartoe informatie rondom leerlingen (observaties, toetsresultaten, informatie van thuis, evt. informatie van externen etc. ) en gaan vooral uit van de mogelijkheden van het kind: wat heeft het kind nodig om bepaalde doelen te bereiken en welke aanpak heeft een positief effect (handelingsgericht).

Handelingsgericht werken 

  1. De onderwijsbehoeften van leerlingen staan centraal. Wat heeft een leerling nodig om een bepaald doel te behalen? Deze onderwijsbehoeften leggen we vast in het groepsdocument. 
  2. Afstemming en wisselwerking: Het gaat om deze leerling in deze groep, bij deze leerkracht, op deze school en van deze ouders. 
  3. Het formuleren van bevorderende factoren voor de ontwikkeling van het kind is van groot belang. Naast belemmerende factoren zijn deze nodig om de situatie te begrijpen, ambitieuze doelen te stellen en om een succesvol plan van aanpak te maken en uit te voeren.
  4. Leerkrachten, leerlingen, ouders, interne en externe begeleider werken samen om een effectieve aanpak te realiseren. Samen analyseren zij de situatie en zoeken zij naar oplossingen.

De ondersteuningsstructuur

We volgen de ontwikkeling van onze leerlingen aan de hand van methode toetsen, observaties en het IEP leerling volgsysteem. Wanneer een leerling uitvalt op een methode gebonden toets, biedt de leerkracht hulp op maat aan vanuit het groepsplan.

Voor de leerling wordt een individueel handelingsplan (IHP) opgesteld, wanneer de onderwijsbehoeften van de leerling zo specifiek zijn dat deze niet of niet volledig binnen het groepsdocument gerealiseerd kunnen worden. 


Snel naar

De schoolgids

Over het ouderportaal

Hoe meld ik mijn kind aan?

Team 2022-2023

Onze school Dit is Het Landje Groepsindeling 2022-2023 Onderwijs Kunstzinnig onderwijs Filosofie Vossenklas / Beverklas Passend onderwijs Gebouw en faciliteiten Bestuur Zorg
Praktische informatie Schooltijden Vakantierooster Ziekmelding en verlof Aanmelden nieuwe leerlingen Schoolgids Downloads & Formulieren Veiligheid Naschoolse activiteiten Buitenschoolse opvang Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
Ouders Medezeggenschapsraad Ouderraad Overblijven Vrienden van het Landje Ouderportaal Social Schools Ouderportaal Parnassys
Leerlingen Leerlingenraad
Contact Contactgegevens
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools